Wednesday, 14 October 2009

Sg Lembing Trip @ 19/09/2009 - 21/09/2009 - Day 3

Last day of the trip, time really flied when you are on trip. Objective of the day - enjoy sunrise on the Bukit Panorama. If my memory served me right, we woke up around 3:30 am. Seriously, I never woke up so early just to visit some places, that was my 1st time. Since the hill is not far away from house, we began our journey at 4am++. When we reached the bottom of the hill, we saw bunch of people already walking up the hill. Compared with Rainbow Waterfall, this hill is much easier to walk.

There were no lighting along the path, you have to bring your own torchlight because you can't even see you own fingers when you reach the top of the hill. Reminder: There is no lighting, no toilet, no restaurant or whatsoever on the hill, so make sure you prepare well before you go. After the 45 mins walk, I felt like giving up cuz I was carrying the backpack with tripod, it's kinda heavy and tired. But then I heard 1 of the dude screamed "Dude, we almost there!". That time I felt like "omfg, are you fucking serious?

Yes, we finally did it! We reached there 5am++ the place already damn crowded, some dudes even camped here lol

I was lucky enough to fight a nice spot to setup the tripod. Damn right, that time was still dark but many camwhores already setup their tripod.

Finally, the day was getting bright, but where was the sun? Damn it! That day was too cloudy, the stupid cloud blocked the sun, sien!

After a few shots, we saw many people were disappointed of the stupid clouds and started going down the hill. While I discussing the photos with the gang, I heard people were clapping. So I turned my head up and looked at the sun, weeeee...sunshine!

YES! The egg yolk is coming out! When you saw that beautiful scene, you will feel like everything is worth it =)

The dark version.

Bright version of group photo ^^ hole? Or blue hole? lol

The cloud lied beneath me lol..

Who's there??

Is this what you call Jesus Light in photography?

Our Art Director was coaching the team how to pose..

And the result = ="

A lonely tree and a blue hole lol

Photo by Gah Hao

Weird posing haha.

Photo by Gah Hao

MingKAI @ Action #1

Photo by Gah Hao

MingKAI @ Action #2

Photo by Gah Hao

Em...what was I shooting?

After a few shots, I turned my head back and wondering what they were doing. I saw a bunch of zombies excausted like hiking a 2000m mountain haha.

I ignored them and continued my shots, and I found a young potential photographer :D

Another pro photographer. I love this photo very much, should get a faster lens to blur the background ^^

Last shot before going down the hill.

A shot during the "walk-down"...

No joke, I felt like exhausted like a zombie too. We then had our breakfast, shower, and rest.

Then, we decided to go to Teluk Cempedak Beach again. While waiting the ladies packing their thing, I walked out the house and snapped some photos randomly.

Yeah, finally they have done packing wee...

Stanley was busy talking to someone..

Looks like a painting haha. Here we are again ,Teluk Cempedak Beach.

Em..last group photo of the trip?

A fly in front of the McD lol

A kid running barefoot under the hot sun, I wondered how come she didn't feel hot of the sand = ="

A lonely bear T.T

Panorama shot of the day =)

After had lunch @ McD, it's time to go back to KL T.T.

P/S: I was lucky to knew these crazy fellas through the trip, seriously, it was a wonderful and memorable trip. Thanks Wei Ling for the tour guide and accommodation. Thanks everyone to let me shoot 9 9, hope we have another trip soon =)

Thursday, 8 October 2009

Sg Lembing Trip @ 19/09/2009 - 21/09/2009 - Day 2

Day 2, got a bad feeling for today's adventure. Though the rain was stopped, but we didn't put too high expectation on seeing rainbow at the waterfall. We woke up early of the morning and grabbed some breakfast.

Again, our "tour guide" recommended to try this Sg Lembing Mee a.k.a 林明面 since we were here in Sg Lembing haha.

Actually, it just the normal dry-mee with fish ball and other ingredients, nothing special lol.

Look at the crowd at the restaurants, I bet there's only 2 activities can do in Sg Lembing in the early morning, either jungle trekking to rainbow waterfall or climbing up to panorama hill.

Forgot to mention, there was another gang (Wei Ling's friend) joined us from JB/Singapore hehe. Group photo before being sold to market haha..

Yeah..looks like the piggies were sending to market..Before starting the jungle trekking, you need to ride on this 4WD in order to reach the bottom of the hill. Each ride is RM30 including 1 cup of instant noodle and 1 3in1 Milo/Coffee. Not sure whether you can drive your own 4WD, but most people will just pay the local and enjoy the "ride".

The driver will stop by here for awhile, to let people enjoy the scenery and snap some photos. As for me, I wanted to handhold 1 sec to capture the water flow but failed, what to do, no time to setup the tripod since we can't stay here for long T.T

At least captured a group photo haha..

After the 40 mins roller coaster journey, it's time to use your legs. But before that, your 1st level would be this stupid river, difficulty is 1/5. Well, the water is cold, I mean it's damn cold, not easy to cross, but not very hard too :P

No joke, you can see the fog here..

"Rock climbing", difficulty = 3/5. I wouldn't say this is hard to walk, it's just very annoying when you need to focus and mind your every step.

Hem...just wondering what these really were.....

1 hour later(I think so, didn't really count it), we reached the top of the hill, there is no surprise seeing this during public holidays was damn crowded zzzz

Sob sob..why no rainbow, where are you rainbow? T.T

The stupid waterfall. How can I climb up to the top?

Some machos will risk themselves and climb up to the rocks..

Some prefered to take photo with the love one lol..

Group photo taken by a dude..too bad it's blur zz

After the tiring adventure, we back to where we belonged..

After we taken shower and nap, we decided to visit the Crystal House not far away from where we stayed.

A doggie at the Crystal House, damn hard to capture him..

The so-called crystals haha..

I was lucky enough to capture this fly, I was thinking why the hell it didn't fly away lol.

After the visit, we drove to the famous hanging bridge not far away from the Crystal House.

Can't remember which hanging bridge that I stepped on the last time, was it the Sunway Lagoon?

Another group photo =)

No joke, it's not a normal hanging bridge. In fact, many motorcyclists used to use this bridge as the shortest path to another side.

Here we are, the long time abandoned tin mine. Too bad the mesuem was closed, if not we can explore more =)

This is how it looks like. We didn't really explore the place, we just lepak there and kept thinking how to pose in front of the camera.

Photo by Hui Ting

This was the outcome lol. Who's the highest? Thanks Annie for the photo.

Does Canton mean Cantonese?

Finally, after the long queue, dinner is served. The famous ketchup mee from Sg Lembing, but I didn't really feel it nice.

We then back to our place to take some rest. But I discovered some unknown insects in front of the house. Bees? What do you think?

Annie suggested to play "firecracker" outside the house. So we walked to the empty parking lot and started our show. But before that, my boss wanna pose like Stephen Chow.

See, Alex showing one of this favorite move - 风火轮 lol

Who's better? Alex or Annie? After finish the "show", this time we really went back to rest. Cuz we left not much time to rest, only 3-4 hours. Tomorrow - Bukit Panorama ^^