Friday, 29 May 2009

Game Review - Call Of Duty 5 & Devil May Cry 4

Call Of Duty 5: World At War. One of the famous FPS game in 2009. As usual, you played as a sergeant, or any other soldiers, try to take down Japanese in WWII. In the game, you will experience the normal FPS, driving tank, driving aeroplane, and many more.

Can'r really remember how many levels in the game, but I remembered I finished it quite fast. Regardless of video or audio, I give it 9/10, but story and gameplay, it's very normal.

I know WW2 game is fun, but the weapons and guns are really old and boring. Not to mention the difficulty is very easy, and the AI is dumb lol. Maybe that's the reason I like Call Of Duty 4 more than 5.

I personally prefer Call Of Duty 4 rather than this. Try it out yourself then you will know =)

Call Of Duty 4: Modern Warfare. I finished this some time in 2008. Honestly, it's a great FPS game. You don't need a high-end PC to play this, in fact, even my noob PC can handle high setting without enabling AA. When you are playing this, make sure your 5.1 speaker turn to max. This game is based in modern years, therefore the weapons and scene are quite powerful and nice, just shoot all the motherfuckers in front of you!

Devil May Cry 4. I played Devil May Cry 3 in PS2 few years back.When I started playing this, the audio and video are really impressed me. Though I played with my noob graphic card, but the medium setting worked like a charm.

Anyway, I found that the gameplay is similar with Devil May Cry 3. Missions, skills, items, gamestyle, everything is same.

When I say its graphic is great, it really is. Can't imagine play it with 24" Full HD LCD hooks with high end graphic card, I'm dreaming again lol.

Devil May Cry 3

Devil May Cry 4. Great game with great video and audio. You can simply call it Good Game. Is Devil May Cry 5 coming out soon? =D

Wednesday, 20 May 2009

New Divide

Linkin Park did it again. Remember the song "What I've Done" from the movie Transformers? This year, their new song "New Divide" is the theme song again from the upcoming movie "Transformers:Revenge of The Fallen". The song is already premiered on Monday and available download in Itunes.

Can't wait for the movie, will be in cinema worldwide on June 24.

Photo taken from

They are currently shooting the music video of the song. Look at Chester, he always act cute haha.

Photo taken from

Another cute shot =)

Photo taken from

Chester with his gun.

Photo taken from

Rob with his Bazooka??

Photo taken from

Since they all wearing vasts and carrying guns, I assumed this would be stunning video. Hope to see it soon =)

Saturday, 16 May 2009

My Long Lost Memory

During a CNY night, some friends of mine came to my house and of course, we "open table". Coincidentally, none of them had small change. In order to represent the money, they asked me to look for something that can be replaced. Therefore, I tried to look around in my drawers. Unexpectedly, I found something that nearly laugh my pants off.

Look what I've found? A box of anime/manga/NBA star cards, birthday/CNY wishes cards, and more. Just wondering why the heck I'm still keeping these lol.

So, what do we got here? E Honda hugging Chun-Li (Street Fighter II) with 3600 HP. One of the best video game in that time.

Dragonball Z. One of the best manga at that time. Who doesn't love Dragonball?

One of the best game in arcade, The King Of Fighters, also the reason we(lunchai) used to hang out in arcade (Kota Raya, Sungei Wang, Serdang, OUG) lol

Another famous manga at that time, Slam Dunk. We(lunchai) used to play basketball everyday, therefore Slam Dunk was our motivation?

Michael Jordan, my NBA idol. Too bad he's retired, damn missed his air-time and slam dunk.

This explained why I'm so into video games, cuz I started to play when I was a kid lol

Perhaps a little cute birthday card?

It's been awhile lost contact with her since her wedding. Maybe it's time to call her back, and thanks for your special wish of gaining weight, cuz I'm really "fat" now.

CNY also used to be a trend of trading CNY cards at that time.

From my long time buddy - Lebon a.k.a Bobbydrake, knew him since Standard 5. Thanks buddy!

Last but not least, it's a chick! My origin of MingKAI =D

To: 兽性鸡 (明鸡) <----MingKAI =.="

Ming is my last name, but why KAI(chick)? Cuz 3-point shooting in basketball was my best skill. 9/10 3-point is just a easy job for me, but they thought that was 鸡(lucky), therefore, they name me as 明鸡(MingKAI) lol.

The card reminded me of creativity of yours - Bobby, and humorous of yours - DD. I will keep the card forever, I like it very much, thank you guys, lunchai forever =)

P/S: Always keep something memorable for your memory =)

Monday, 11 May 2009

Alvin's Birthday Celebration @ Restoran Steamboat Hoi Tong @ 04/05/2009

This year, our birthday boy suggested that we should go for cheaper food. We used to celebrate our birthday at this bbq steamboat restaurant called Hot Tong before we started working, or after?? I can't remember, can't even remember when was the last time we ate there. As usual, Wosip late again. And since our hunger didn't allow us to wait, we started without him.

Lambs, chicken wings, beefs..I felt the pepper on lamb is too heavy..and shouldn't take so much chicken wings, really hard to cook haha

lamb, chicken, beef, fish ball, tofu, mee, squid, ham, sausage.....can't stop eating!

The one that played most important role in the whole bbq steamboat session..

Bobby served me this - Dry Tomyam Yee Mee, not bad! Thanks bob!

I said thanks, but never asked you to act cute!

The birthday boy wanted to serve me, what an honour!

Look at his skill, thanks again!

Food food food! Eat as much as you can!

I still remember last time the fire burned your hair, or is it DD's? How about this time?

Not Haagendazs nor Baskin-Robbins, but still nice =)

After struggling for 4 hours, here is the result.

Even this friend also R.I.P, Amen.

This business of this restaurant is still running well, full house on weekdays. This photo taken around 8pm++, still empty.

Give a try if you're in Serdang, I would say it's one of the must-try restaurant in Serdang. =)

Monday, 4 May 2009

Random Shots

Long time didn't arrange my noob shots. Pros are welcomed to give comments. Thanks!

1) Exposure: 1/100, Aperture: F5, ISO: 100

Taken from LRT Sri Petaling, added the fake bokeh lol.

2) Exposure: 1.6, Aperture: F3.7, ISO: 100

Taken this near the lake next to Plaza Kelana Jaya.

3) Exposure: 1/6, Aperture: F2.8, ISO: 200

Obviously at Starbucks, added more bokeh.

4) Exposure: 1/8, Aperture: F2.8, ISO: 320

Snapped from one of the restaurant @ Tesco Bandar Utama. Added more bokeh too.

5) Exposure: 1/3.2, Aperture: F4.5, ISO: 100

Fountain between The Curve & Tesco. Added some bokeh.

6) Exposure: 1/4, Aperture: F2.8, ISO: 400

This photo never PS before. Just played around with the flash.

7) Exposure: 1/30, Aperture: F2.8, ISO: 100

Chicken chop @ William's @ Taman Mayang Jaya, PJ. The food is very pricey for me lol. Is the bokeh made the photo worse? Looks too fake? Maybe because of the flash, the place is very dark.

8) Exposure: 8, Aperture: F2.8, ISO: 100

Wondering what is this? Too bad I won't give you any hints. Kinda cool?

10) Exposure: 8, Aperture: F4.8, ISO: 100

The water tank at the back of my house. Of course it doesn't look as nice as taken from DSLR with ND filter.

11) Exposure: 8, Aperture: F2.8, ISO: 100

Taken outside my house. The beauty of 8 seconds haha. Does it look like a paint?

12) Exposure: 8, Aperture: F3.8, ISO: 100

Sri Petaling park. The white balance of the camera is really terrible, whether is auto or manual, especially pointing to white or green colour.

13) Exposure: 4, Aperture: F3.2, ISO: 100

Bukit Jalil Stadium. Too bad the light of the stadium is off.

14) Exposure: 2, Aperture: F3, ISO: 100

Savanna Bukit Jalil condos & KLPH @ night.

15) Exposure: 1.3, Aperture: F2.8, ISO: 100

Another angle of KLPH.

16) Exposure: 2, Aperture: F2.8, ISO: 100

Car tail light. Taken on the overhead bridge outside Green Packet office @ Jalan Travers.

17) Exposure: 2, Aperture: F3, ISO: 100

Different angle of tail light. Taken inside my car.

18) Exposure: 1.6, Aperture: F2.8, ISO: 100

The speed of light.